Zdravé hubnutí

0

Ať už potřebujete tvarovat postavu a nepěkné křivky, nebo snad zhubnout o 20 kg, kombinací zdravého jídelníčku společně s pravidelným cvičením docílíte požadovaného výsledku. Čtěte dál, nalaďte se pozitivně a pronikněte do tajemství zdravého hubnutí.

Důležité snídaně
K nastartování organismu do nového dne potřebujete kombinaci proteinů, zdravých tuků a ovoce a zeleniny. Jako první jídlo by měla přijít vždy snídaně. Pro správnou kombinaci uvedených složek ale nemusíte vstávat dřív nebo se nějak stresovat, že jídelníček nesplníte. Důležité je chtít a věřit si, to je základ úspěchu. Pro zdravou snídani si stačí z času ubrat pouhých 5 minut – stačí snídat opečená, uvařená nebo jinak zpracovaná vejce, ovšem pokud usmažená, tak na kvalitní pánvi a se zdravým olejem – co takhle vyzkoušet kokosový olej nebo olej z jadárek vinné révy či ořechů? Jako skvělou snídani si můžete k vejci dát půlku avokáda (jako zdroj tuku), 40 g kozího sýra (jako zdroj proteinu) a 2 rajčata (jako zdroj zeleniny). Pokud dodržíte uvedené složky na snídani, nebudete mít až do svačiny hlad.

Svačiny, které nesmí chybět
Další položkou vašeho jídelníčku by měla zcela jistě zahrnovat svačina, a to rovnou dvě, protože mezi snídaní a obědem a obědem a večeří je dlouhá doba, tělo si vezme látky ze snězených pokrmů, ale po chvíli, jak ubývají prospěšné látky v pokrmu, snižuje se i vaše energie. Pro dosažení vynikajícího pracovního nebo učebního výkonu by svačina neměla nikdy chybět. Co takhle vyzkoušet slunečnicový chléb s cottage sýrem a rukolou? Složky jsou zachovány a co do chuti se tato kombinace trefí.

Oběd, jako hlavní jídlo
Namixujte si s sebou pestrý oběd! Na ovadlém salátu si žádná z nás nepochutná, ale na kombinaci rajčátek, masa a bylinek si pochutnáme každá. U oběda dbáme na zachování 3 důležitých složek – vlákniny, čerstvé zeleniny a proteiny (bílkoviny). Připravte si skvělý salát do práce, který můžete uchovat v praktických uzavíratelných krabičkách, kde jídlo zůstane svěží. Kombinací 100 g restovaných brambor (vláknina), 150 g nakrájených cherry rajčat (čerstvá zelenina) a 150 g kuřecích prsou (proteiny) si utvoříte výborné jídlo, které zasytí. Pokud se vám zdá kombinace moc suchá, zvolte dresink – 2 lžíce oleje se 2 lžícemi citronové šťávy a jako dochucovadlo můžete závěrečný pokrm posypat lžící sezamových semínek.

Večeře
Po pracovních nebo jiných výkonech jsme často vyčerpané, svačině už také dávno odzvonilo, a tak přichází na řadu večeře. Ať už se vám v práci dnes dařilo či nikoliv, vždy byste se měly odměnit lahodnou večeří. Příkladem může být treska se stonky kopru, tymiánu, citronové šťávy a jako přílohu zvolte opečené brambůrky na kokosovém či jiném oleji.

Jakmile budete dodržovat zmiňované složky v pokrmech každý den, budete mít více energie a možná se povýšíte u svého partnera (protože budete aktivnější, nejen při uklízení), v práci (protože to nebude až taková nuda) nebo ve škole (protože ostatní přece vidí, jak vám to chutná).

Dejte se do formy!
Nejen zdravé stravování dopomůže k vaší vysněné postavě. Proto cvičte, nebuďte líné, nehledejte pouze výmluvy, proč to nejde, ale stanovte si cíl, proč chcete mít takovou či onakou postavu. Je to snad protože máte nového přítele a stydíte se za své tělo? Nebo chcete být štíhlá abyste se vešla do těch krásných šatů, které jsou nyní o velikost menší? Ať je to tak nebo tak, pravidelným cvičením a zdravým jídelníčkem v kombinaci s pevnou vůlí doběhnete snadno až do svého cíle.

Vyberte si sport, který vás bude bavit!
S kamarádkou nebo bez ní, sportovat se začít někdy musí. A to nejlépe hned. Nejdříve by se však vyplatila trochu investovat do sportovního oblečení. Klasická nebo sportovní trička s krátkým rukávem z materiálu, který odvádí pot je trefa do černého. Pod něj musíte zvolit i nějakou sportovní podrsenku, aby při rozcvičování těla – skákání, apod. vás nebolely. Sportovní podprsenky se dělají v různých barvách s různými stupněmi podpůrnosti, v závislosti na tom, jaký sport  vykonáváte. Pokud tedy například sportujete boxem, zvolte podprsenku s pevnou podporou, při lehkém domácím cvičení stačí se slabou podporou. Na cvičení se hodí i slušivé tepláky, také nejlépe z materiálu, určeného ke sportu, aby až se vám začnou zapalovat lýtka, jste to ani nepoznala. Neopomenout nesmíte ani na kvalitní sportovní obuv – i když sportujete třeba doma, na zdravou obuv se nesmí zapomenout.

Zbývá už jen popřát pevné nervy, chuť k cvičení i k vaření a zvolit si takový sport, který vás bude navíc i bavit.


Kupóny

Sdílet

O autorovi

Lenka Kroutilová

Je mi 20 let. Studuji na vysoké škole v Brně. Ve volném čase čtu, kreslím a píšu články prakticky o všem, nejčastěji o módě, domácích zvířatech a turistice.

Komentáře