Zatočte s podzimním nachlazením

0

Ochlazení po horkých letních dnech je nejen nepříjemné na lidskou psychiku, ale i na samotné zdraví organismu. Často podceníme situaci, podzimní deště, vítr i ochlazení nás zastihnou v době, kdy ještě s nadějí očekáváme slunné letní dny a snadno se tak nachladíme. Nepříjemné dráždění ke kašli, ale i rýma a s tím spojená bolest hlavy dost omezují v běžných činnostech, ale mohou vést i k onemocnění, jako je angína, chřipka a mnoho dalších. To by mělo být velkým důvodem k tomu, s nachlazením bojovat dříve, než zcela propukne, a přejde tak v nemoc.

Základem jsou vitamíny

Obranyschopnost organismu v dost velké míře je umírněná tomu, kolik vhodných látek mu dodáváme. Jestliže je naše strava omezená na příjem vitamínů a minerálů i dalších prvků, pak tělo strádá a není tolik odolné vůči náporu bacilů zvenčí. Je proto hodně důležité, aby tělo mělo dostatek vitamínů, především C. Běžné sladkosti, kterými si tak zpestřujete den, je vhodné nahradit ovocem, čerstvým a nejlépe citrusovými plody, bohaté právě na vitamín C.

Pitný režim jako základ celkového fungování

Známou frází je také dodržování pitného režimu. Při nachlazení je vhodné tuto činnost více zesílit a tak i více pít. Skvělé jsou horké čaje, senzační pak z čerstvých bylinek. Ale pokud je nemáte, bohatě postačí i klasické čaje, koupené v potravinách, čajovnách nebo lékárnách. Komu vadí horké, měl by hodně pít čistou vodu. Nevhodné jsou naopak příliš slazené kofeinové a energetické nápoje. To, co by mělo být základním vybavením na podzim i zimu, je pak čerstvý zázvor. Nastrouhejte jej najemno a zalijte horkou vodou. S medem a citronem je to chutný nápoj, který významně prospívá tělu. Jen pozor na dávkování, pokud si dáváte zázvor poprvé, nedávejte velkou dávku, nemusel by vám chutnat.

Cirkulující, čerstvý vzduch

Jakmile se ochladí, zavíráme okna, a spíše si hledíme zahájení topné sezony. A toto prostředí je perfektní pro množení bacilů, které způsobují klasické podzimní nachlazení. Je tak zapotřebí místnosti, ve kterých trávíme čas, ať už jde o pracoviště, nebo domov, či jiná místa, vždy alespoň na chvíli vyvětrat, nechat rozproudit svěží, čistý vzduch. Je vhodné také chodit na procházky a správně dýchat.

Zpomalit je důležité

Je pravdou, že často nevíme, kde nám hlava stojí. Mnoho povinností a řešení situací i nečekaných často zamíchá denním plánem a tak jsme v časovém presu, který nás nutí přepínat své síly. To vede k oslabení a tak i náchylnosti na nemoc. Proto je hodně důležité umět si odpočinout. Nejen spánek je skvělým medikamentem, bez vedlejších účinků na posílení imunity, ale i občasné zastavení, a věnování vlastního času pro relax. Najděte si chvilku pro sebe. Nemusí jít o hodiny, ale třeba jen minuty, které věnujete tomu, načerpat nové síly a obrnit se proti bacilovým útokům zvenčí.

Strava a její složení

Neméně důležitou je v tomto ohledu strava. To, že máme konzumovat hodně vitamínů, již víme. Z minerálů a stopových prvků je potřeba pravidelně doplňovat zinek, selen a také železo. To jsou látky, které posilují obranyschopnost a pomáhají odolávat tělu proti náporu podzimního nachlazení. Do běžného jídelníčku je ideální zařadit více zeleniny, ovoce, ale i takové pokrmy, jako jsou horké polévky, vývary, které nejen zasytí, ale i prohřejí a dodají tělu zase více sil. Při takové kombinaci nebude mít podzimní nachlazení šanci.


Kupóny

https://www.kuponovnik.cz/obchod/biooo-cz
https://www.kuponovnik.cz/kategorie/zdravi
https://www.kuponovnik.cz/kategorie/strava-a-napoje

Sdílet

O autorovi

Darina Adámková

Autorka článků pro blog.kuponovnik.cz. Mimo psaní článků se zajímá převážně o módu a nekonečný svět krásy a zdraví. Speciálním odvětvím, které ji nenechá chladnou, jsou boty, obzvlášť ty na vysokých podpadcích. V článcích pak spojuje vlastní zkušenosti spolu s načtenou literaturou.

Komentáře