Velikonoční pokrmy zdravě

0

Již za týden se v kalendáři objeví Velikonoční pondělí a to podle tradice znamená, že hospodyňky vyndají všechny napečené a uvařené dobroty a pohostí nejen koledníky. Samozřejmě, že v dnešní době se tradiční Velikonoce nedodržují na tolika místech jako dříve, nicméně oblíbené dobroty si neodpustí skoro nikdo z nás. Ať už jste fanoušky koledování nebo ne, velikonočním beránkem, mazancem či nádivkou nepohrdne skoro nikdo z nás. Stejně jako vánoční dobroty i ty velikonoční mohou být zrádným kazisvětem pro ty, kteří již začali s hubnutím do plavkové sezóny. Právě proto vám v dnešním článku přináším jednoduché typy, jak si dopřát  a přitom druhý den nelitovat, kolik kalorických věcí jste zase snědli.

Beránek 
Oblíbená dekorace a dobrota v jednom, kterou najdeme v téměř každé domácnosti. Klasický recept našich babiček v sobě bohužel ukrývá spoustu tuků i cukrů díky kterým je tak dobrý. Způsobů jak receptu odlehčit je hned několik, základem je použít celozrnnou mouku, nejlépe v kombinaci například s pohankovou či jáhlovou moukou, kterou najdete ve zdravých výživách. Na slazení místo klasického cukru použijte alespoň třtinový, případně jiné sladidlo jako med či stévii, která nemá žádné kalorie. Do receptu můžete také přidat tvaroh či bílý jogurt, beránek tak bude mnohem vláčnější. Pokud si nedokážete beránka představit bez čokoládové polevy, zvolte hořkou verzi s minimálně 80% kakaa. Místo sladkých doplňků nakonec beránka posypte oříšky. Stejné doporučení platí například i pro oblíbený mazanec, do kterého můžete pro zpestření přidat kousky ovoce.

Nádivka 
Do klasické nádivky patří bílé pečivo, tomu se ale v době redukce určitě snažíme vyhýbat. Čím ho tedy nahradit? Zvolit můžete celozrnnou verzi, když už nic jiného, alespoň bude mít nádivka více vlákniny. Část pečiva se dá také nahradit různými zdravějšími moukami, případně ovesnými vločkami. Použijte méně tučné maso jako je například kuřecí, vyhněte se mastným uzeninám. Maso lze celkově nahradit uzeným tofu. Netradiční verze nádivky používají také suroviny jako brambory či jáhly. Vynechejte také sádlo a místo toho zvolte kvalitní margarín či olivový olej.

Vajíčková pomazánka 
O prospěchu vajec hovořit nemusím, jsou skvělým zdrojem bílkovin a samozřejmě neodmyslitelně patří na velikonoční stůl. Jestli jste jich letos uvařili více než přišlo koledníků, hned se nabízí vyrobit si z nich pomazánku. Zapomeňte ale na majonézu či hořčici a místo toho vajíčka smíchejte s tvarohem či hustým bílým jogurtem. Přidejte čerstvé bylinky, olivový olej a zdravá verze plná bílkovin je na světě. K vajíčkům se také perfektně hodí zdravé avokádo, ze kterého můžete udělat pomazánku a podávat ji s vařenými vejci.

Další
Každý recept lze vždy různě ozvláštnit a odlehčit, stačí jen nezdravé suroviny vyměnit za ty zdravější a kolikrát ani nepoznáte rozdíl. Vaše babičky se možná budou trochu rozčilovat, ale v dnešní době je trendy dodržovat zdravý životní styl. Nakonec ale stejně jako u Vánoc, i zde nevadí dopřát si pár nezdravých dobrot, jen v omezeném množství a místo zapíjení alkoholem, zvolit raději čerstvé džusy či přírodní limonády.


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/bio-country-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/rohlik-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/myfoodmarket-cz

Sdílet

O autorovi

Tereza Kalinová

Je mi 20 let, momentálně studuji v zahraničí obor cestovní ruch. Ve volném čase fotografuji, sportuji a píši články. Nejvíce mě zajímají témata jako sport, zdravý životní styl, móda a design.

Komentáře