Snídaňové saláty – nový trend, který stojí za vyzkoušení!

0

Vyzkoušeli jste už někdy dát si salát k snídani? Tento nový trend je možná překvapivý, protože sálat si tradičně představíme spíše jako jídlo vhodné k večeři, nebo jako lehký oběd. Proč si tedy dát práci s přípravou salátu a věnovat jí čas, který bychom mohli ještě strávit v posteli?

Výhod salátu jako snídaně je hned několik. Získáte náskok v konzumaci doporučeného denního množství ovoce a zeleniny, a s tím spojená dávka vlákniny Vám hned po ránu zlepší zažívání. Kvalitní snídaně v podobě salátu může také pomoci zahnat chutě na sladké a zmírnit po zbytek dne pocity hladu, které by mohly vést k přejídání. Největší výhodou je však rozhodně energie, které salát dodá tělu spoustu bez toho, aby Vám bylo po něm těžko.

Snídaňový salát - příprava může být na etapy

Snídaňový salát – příprava může být na etapy

Kombinací surovin, které se dají nazvat salát, je nespočet. Do snídaňové varianty se mimořádně hodí přidat i ovoce, protože obsažené cukry v průběhu dne snadno využijete. Kromě listové a jiné zeleniny by správný salát měl obsahovat i zdroje bílkovin, díky kterým zasytí, a tuků, které umožní vstřebat v nich rozpustné vitamíny. Naopak se solí a kořením je radno šetřit a nahradit je například bylinkami.

Co tedy budete potřebovat k přípravě ranního salátu?

Základem je samozřejmě listová zelenina, která je bohatým zdrojem železa a pomáhá tak při prevenci anémie. Možností je mnoho a výběr záleží čistě na Vašich preferencích. Pokud se nechcete zdržovat trháním salátu na menší kousky, stojí za zmínku baby špenát, polníček nebo rukola.

Kromě očekávaných druhů zeleniny, jako jsou rajčata, okurka nebo paprika, zvažte, zda si salát nezpestříte například ředkvičkami nebo nadrobno nakrájenou cibulkou. Výborným rostlinným zdrojem tuků a stálicí v receptech na ranní saláty je dále avokádo.

Snídaňový salát

Snídaňový salát

Na tomto místě bych ráda zopakovala také možnost přidat ovoce. Jestli po ránu potřebujete dávku energie navíc nebo prostě jen máte chuť na sladké, můžete ji zkrotit přidáním například banánu, manga, hrušky nebo jakéhokoliv sezónního ovoce.

Zálivku nevynechávat!

Na zálivku postačí směs olivového oleje a jablečného nebo balsamikového octa. Pokud, ale přeci jen toužíte po nějaké krémovější, lze doporučit použít pro její základ místo majonézy třeba zakysanou smetanu nebo obyčejný jogurt, výraznou chuť jí pak můžete dodat například lžičkou hořčice. Jestli jste se rozhodli pro jogurtovou zálivku, mějte na paměti, že tuk je u jogurtu nositelem jeho chuti a konzistence, a proto nemá cenu volit nízkotučné varianty. To obzvlášť platí, protože jednou z hlavních funkcí správné zálivky je doplnit salát o tuky, které umožní vstřebání vitamínů.

Snídaňový salát

Snídaňový salát

Aby Vás salát udržel syté po celé dopoledne, je důležité přidat do něj také zdroj bílkovin. Typické je pro ranní saláty vejce, ať už si ho osmažíte na pánvi, uvaříte natvrdo nebo zvolíte jakýkoliv jiný způsob přípravy. Možností je ale samozřejmě i maso, přičemž do lehkého snídaňového salátu se nejvíce hodí to kuřecí nebo krůtí. Doporučit se dá ještě také sýr, například v podobě mozzarelly nebo jiných nezrajících sýrů.

Ať už zvolíte jakoukoliv kombinaci výše zmíněných i nezmíněných surovin, pozdvihne chuť Vašeho salátu přidání semínek nebo ořechů. Stačí jen malá hrstka a obohatíte svou snídani o dávku zdravých tuků. Najdete v nich také minerály a stopové prvky. Hlavně použijte nesolené druhy. Například sezam, slunečnicové semínko nebo vlašské ořechy budou pro Váš salát výborným zpestřením.

Snídaňový salát

Snídaňový salát

Protože tělo získává z tuků více energie než ze sacharidů a bílkovin, zvažte, které jejich zdroje použijete. Je jasné, že když dáte najednou na talíř avokádo, sýr, ořechy i krémovou zálivku bude nakonec místo poměrně dietního jídla, které salát obvykle představuje, na talíři kalorická bomba, byť bohatá také na vitamíny a minerály.

Příliš mnoho práce po ránu? Chce to jen trochu přemýšlet!

Zdá se Vám to jako moc práce, když chcete jen rychlé jídlo, než se vydáte do světa? Připravte si salát i k večeři a můžete si část nakrájené zeleniny odložit stranou na ráno, to samé můžete udělat i s hotovým masem a zálivkou. Vejce natvrdo ještě ve skořápce vydrží v lednici naprosto bez problémů i několik dní. Je pak otázkou jen několika minut vše smíchat dohromady a můžete si tak snadno pochutnat na výborném salátu, bez velkého zdržení.

Snídaňový salát

Snídaňový salát

Obzvlášť pro příznivce velkých sytých snídaní je salát skvělý způsob, jak se po ránu dobře najíst a při tom se vyhnout pocitu únavy, který často následuje po vydatném jídle. Vhodnou volbou snídaně je ale salát rozhodně pro každého, kdo chce vylepšit zdraví, či postavu, nebo jen nastartovat den plný energie.

A když přece jen nechcete po ránu připravovat salít sami, můžete se jím předzásobit. Třeba na Rohlík.cz je jich v nabídce spousta!


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/kosik-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/mixit-cz

Sdílet

O autorovi

Lenka Rutteová

Domácí kuchyně, přírodní kosmetika, bylinky, zdravá výživa, ale i třeba cestování po ČR, to jsou témata, kterými žiji. Vzhledem k tomu, že mám dvě malé děti, dost se zajímám o produkty pro ně (oblečení, hračky, potraviny), a také o to, kde je dobře koupit.

Komentáře