Smoothie: zdravá svačinka

0

Název smoothie je odvozen od anglického slovíčka “smooth” tedy jemný, hladký. A přesně tyto vlastnosti má i oblíbený nápoj, který dnes můžete zakoupit ve stáncích s ovocnými šťávami, ve zdravých výživách či restauracích. Pokud se vám ale nechce platit zbytečně moc peněz, není nic lepšího, než si takový zdravý koktejl připravit doma. V následujících řádcích vám stručně představím, co je to smoothie, jak ho připravit a nakonec přidám i pár osvědčených kombinací.

Smoothie je koktejl vyrobený většinou z rozmixovaného ovoce a zeleniny. Někdy jde o kombinaci obojího. Spousta lidí rádo experimentuje, a proto do nápojů přidávají i přísady jako semínka, oříšky, ovesné vločky, chia, jogurt, mléko, zelený ječmen atd. Nápoje bývají většinou celkem syté, proto jsou ideální snídaní a svačinkou. Pokud do smoothie přidáme proteinový prášek, vznikne nám nápoj pro sportovce plný bílkovin. Ovoce navíc tělu dodá potřebné cukry, ze kterých získáme okamžitou energii. K mixování se dá použít klasický mixér a pokud budete chtít mixovat i jiné tvrdší přísady, doporučuji vybrat nějaký kvalitnější. Na trhu ale najdeme i přístroj zvaný smoothie maker, který je přímo vytvořený pro smoothie.

Často se pojem smoothie objevuje ve spojení se zdravou výživou a podle předchozích řádků se není čemu divit. Je plný vitamínů, antioxidantů, lze ho připravit bez přidaného cukru a pak už jen záleží, jaké přísady přidáte, abyste dosáhli požadovaného zdravého účinku. Například banán je skvělý pro oslazení a sytost, nicméně pozor, jde o kaloričtější ovoce, proto pro lidi na dietě bude lepší zvolit méně sladké ovoce a přidat více zeleniny, ale jak vidíte, správné kombinování přinese užitek každému. Smoothie bývají hutnější, proto je můžete naředit vodou či ovocnými šťávami.Velmi osvědčené jsou recepci na “zelené smoothie”. Jde o kombinaci ovoce a zelené zeleniny, případně listů špenátu, rukoly, salátu apod. Možná vás ze začátku odradí barva, ale stačí jen namíchat s oblíbeným ovocem a zjistíte, že je to vlastně velmi dobré. Tyto nápoje mají ještě větší vliv na naše zdraví.

A nakonec slibované osvědčené recepty:

  • Nejrůznější variace ovoce: banán, jablka, hrušky, jahody, borůvky …
  • Chia semínka (chvíli nechat ve vodě) s banánem a jogurtem
  • Rostlinné mléko s jahody, banánem
  • Čerstvé listy špenátu, jablko, banán
  • Červená řepa, banán, voda
  • Kokosové mléko, mango, citronová šťáva, med
  • Kiwi, jablko, špenát, mrkev
  • Ovesné vločky, mléko, banán, kokos, čokoládové kousky
  • Lněné semínko, mrkev, jablko, skořice

Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/bio-country-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/myfoodmarket-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/kasa-cz

Sdílet

O autorovi

Tereza Kalinová

Je mi 20 let, momentálně studuji v zahraničí obor cestovní ruch. Ve volném čase fotografuji, sportuji a píši články. Nejvíce mě zajímají témata jako sport, zdravý životní styl, móda a design.

Komentáře