Sezóna plavek vás děsí už teď? Jděte na ni od lesa!

0

Třeba vám to připadne ještě brzy – začínat s redukcí již koncem ledna, když vlastně potřebujete sundat tři až pět kilo na letní sezonu, do loňské velikosti plavek. Vězte ale, že brzy to rozhodně není. Pokud totiž chcete najet na redukci zdravou a trvalejší, musíte na to prostě pomalu, i od lesa. Proto vůbec není potřeba se trápit přísnými dietami, na druhou stranu, dosažení cíle trvá o něco déle.

S přísnou dietou fakt nic nepořídíte

Přísná redukční dieta, kterou se budete jen trápit, bude zcela k ničemu. Možná krátkodobě sundáme pár kilo, ale to opravdu jen krátkodobě. Hladověním a omezením pestrosti jídla totiž tělu vyšleme signál, že je v nebezpečí. Že hrozí hlad, možná přímo hladomor.

A že je tedy nutné ještě více ukládat veškeré volné zásoby na horší časy. Ty totiž jistě zase přijdou. A co víc – nejenže tělo začne ukládat volné zásoby – ono i omezí svou spotřebu na běžný provoz, vygeneruje více volných zásob a o to více jich pak zase uloží.

Tím spustíte nekonečný kolotoč neblahých následků přísné redukce. Bude stačit jeden pořádný oběd nebo večeře v restauraci a hned bude kilo nahoře. A tohle asi nechcete, že?

Lepší než redukce je totiž reorganizace

Jíte už teď alespoň trochu zdravě? Zařazujete do svého jídelníčku ovoce, zeleninu, libové maso, celozrnné pečivo, zdravé tuky v podobě ořechů nebo tzv. superpotraviny (přednostně ty české)? Pokud ano, tak už víc svůj jídelníček neomezujte – nezužujte výběr jídla, které máte rádi. I když sem občas patří i zákusek nebo dobrá a kvalitní čokoláda.

Podle dietologů totiž kouzlo spočívá ve velikosti porcí a v denní době, kdy jídlo baštíme. Takže stačí mírně přeorganizovat režim dne z pohledu stravování. Je potřeba si upravit režim jídla tak, abychom jedli spíše dopoledne a odpoledne. Večer pak již jen nejnutnější porce bílkovin a zeleniny, kterými dokonale zaženeme akutní hlad. Pomalou redukci navíc můžete podpořit i přípravky.

Žebříček důležitosti

Dietologové uvádějí, že z pohledu důležitosti vlivu stravy na změnu hmotnosti je žebříček uspořádán takto: největší vliv má, kolik toho sníme v rámci jedné porce. Méně vlivu s sebou nese doba, kdy jíme. A nejméně důležité, z pohledu stravy a hmotnosti (nikoliv zdraví a kondice), je vlastní složení jídla. Pokud tedy nejde o extrémy.

Dobrou zprávou pro všechny hubnutí chtivé lidičky je tedy fakt, že pokud máte rádi tučnější nebo sladší jídlo, můžete si ho dopřát. Akorát by to mělo být v menších porcích a spíše dopoledne. Rozhodně se zcela nezříkejte zákusků a čokolády, případně bůčku nebo brambůrků. Občas si je s chutí dopřejte. Ale hlídejte množství a denní dobu.

Základem redukční stravy jsou snídaně a svačiny

Ale to pro vás jistě není žádnou novinkou. Jen jste tomu možná doposud nevěnovali moc pozornosti. A proč zrovna snídaně a svačiny? Ráno je tělo totiž po celonočním půstu. Takže potřebuje načerpat energii na nadcházející celodenní povinnosti.

Proto ráno a dopoledne dopřejte tělu zejména ty druhy sacharidů, které se dlouho rozkládají a dlouho tělu dodávají energii. Rychlé cukry k nim ale také můžete přidat. Pomalé cukry, které dodávají energii poměrně dlouho, jsou obsaženy ve škrobech a ve vláknině.

Proto by součástí snídaně mělo být nějaké pečivo, případně ovesná kaše, také ovoce, ale i například jogurt. Chléb se šunkou také není špatným řešením. Na svačinu klidně i sušenka, k ní ovoce.

Svačinu není kde koupit nebo je drahá?

Tak si ji chystejte doma a noste s sebou – jak do školy, tak do práce. Svačiny jsou důležitým krokem k zachování vyrovnaného energetického přísunu, po kterém tělo nebude mít potřebu si tvořit tukové zásoby na horší časy. Když si pořídíte sadu plastových boxíků na svačiny, budete stylové, ekologičtí, prostě in.

Na oběd vždy, i když třeba později

Vychází vám obědová pauza až například na druhou hodinu odpolední? Nic se neděje. Berte s sebou větší svačinu a na oběd si zajděte v ty dvě hodiny. Rozhodně jej nevynechávejte. Pokud obědváte později, můžete si okolo páté až šesté dát svačinu a máte vychytaný den. Nezapomeňte se soustředit na menší porce.

Večeře totiž v tomto režimu už nebude potřeba. Jen trocha zeleniny a hotovo. Když bude hrozit hlad, uvařte si vajíčko nebo poduste libové maso či rybu. Anebo polévku, kterou jste nesnědli u oběda a vzali si ji s sebou domů. Moderní boxíky na jídlo to zvládnou bez ztráty jediné kapičky.

Svaly spotřebují víc

Pokud dlouhodobě najedete na pravidelný režim s několika denními jídly o menších porcích, podaří se vám i dlouhodobě zredukovat váhu. A mějte na mysli, že svaly spotřebují více energie. Takže když nepodlehnete přirozené lenosti a vycvičíte si nějaký sval navíc, bude tělo pálit kalorie o to rychleji.

 


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/reduxs-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/4home-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/biomana-cz

Sdílet

O autorovi

Lenka Rutteová

Domácí kuchyně, přírodní kosmetika, bylinky, zdravá výživa, ale i třeba cestování po ČR, to jsou témata, kterými žiji. Vzhledem k tomu, že mám dvě malé děti, dost se zajímám o produkty pro ně (oblečení, hračky, potraviny), a také o to, kde je dobře koupit.

Komentáře