Sacharidy: příčina obezity?

0

Nedávno se mi do rukou dostala velmi zajímavá knížka: Jídlo na prvním místě, která pojednává o programu Whole 30. Na internetu již dnes najdete možná i stovky recenzí a poznatků lidí, kteří tento program vyzkoušeli. Ve většině případech se shodují na jednom, zhubli a jejich zdravotní stav se zlepšil. Zlepšilo se ale i jejich vnímání stravy obecně. A o čem že vlastně tento program je?

Whole 30 je třicetidenní výzva, během které značně pozměníte celý svůj jídelníček. Drtivá většina z nás totiž během dne přijímá příliš mnoho sacharidů. Není to vždy špatně, sacharidy se totiž rozdělují na několik skupin a ne všechny skupiny způsobují problémy. Ty přichází pouze, pokud přijímáme příliš vysoké procento sacharidů. Do skupiny sacharidů se kromě běžných cukrů řadí i většina příloh, ať už jde o brambory, rýži, těstoviny nebo chleba. Whole 30 je radikální způsob, kdy ze svého běžného života zkrátka všechny tyto sacharidy vyřadíte. A co vám tedy na talíři zbude? Maso, vajíčka a kvantum zeleniny. Možná se může zdát, že taková strava za chvíli člověka omrzí, nicméně v knize je k dispozici hned několik receptů, které vás přesvědčí o opaku.

V recenzích se často dočtete, že během pár dní dojde ke krizi, kdy se většina z uchazečů o lepší stravování cítí unavená a vysílena, protože jak je známo, sacharidy jsou hlavním zdrojem naší energie. Ono tomu ale tak zcela není, protože i tuky jsou naší zásobárnou energie a právě z tuků tělo čerpá, když nemá sacharidy. Co to tedy znamená? Že zkrátka shodíte svou tukovou zásobu, protože tělo bude váš tuk využívat jako takový poháněč. Chce to vydržet a časem si zvyknete. Zhubnutí ale není jediná změna, která ve vašem životě nastane. Zmizí i některé zdravotní problémy, dlouhodobá únava a nemoci, o kterých jste ani nevěděli, že je máte. Většina těch, kteří program absolvovali už se nikdy nevrátila ke starému způsobu stravování plného rychlého občerstvení a sladkostí.

Když se ale oprostíme od knihy, zcela logicky asi tušíte, že omezení sacharidů je dobrá volba pro každého. Není to dieta, je to zkrátka životní styl. Nemusíte se denně cpát přeslazenými tyčinkami, abyste tělu dodali energii. Nicméně sacharidy najdeme třeba i v ovoci, které je téměř nutné pro získávání vitamínů. Nemusíte tedy hned podstupovat tento drastický program, stačí, když se zamyslíte nad svým jídelníčkem a vynecháte vše, co tam zkrátka nepatří, jako sladké tyčinky, zbytečně velké porce příloh a sladké nápoje.


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/martinus-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/bio-country-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/biomana-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/dietazdrave-cz

Sdílet

O autorovi

Tereza Kalinová

Je mi 20 let, momentálně studuji v zahraničí obor cestovní ruch. Ve volném čase fotografuji, sportuji a píši články. Nejvíce mě zajímají témata jako sport, zdravý životní styl, móda a design.

Komentáře