Quinoa – malý zázrak na talíři

0

Také už jste v obchodě narazili na obilovinu s tímto zvláštním názvem? Není to tak dlouho, co jsme si zvykli na kus-kus a najednou se v regálech objevují velmi podobná drobná zrníčka. Nenechte se ale zmást, quinoa nebo také merlík čilský, nemá s kus-kusem téměř nic společného. V dnešním článku bych vás ráda s touto super potravinou seznámila, protože věřte nebo ne, quinoa je opravdu takový malý zázrak!

Quinoa pochází z Jižní Ameriky, kde patří k hlavní surovině používané Inky. Ty vždy věděli o přednostech tohoto drobného zrnka a my můžeme být vděční, že ji dnes také můžeme běžně sehnat i v supermarketech. A proč by se quinoa měla stát součástí vašeho jídelníčku? Především pro svůj vysoký obsah bílkovin. Ano, přestože se jedná o obilovinu, svým složením se spíše podobá například sóje, která je často vyhledávána vegany pro své prospěšné proteinové složení. Bílkoviny ale nejsou jedinou výhodou, quinoa je také skvělým zdrojem Vitamínu E, hořčíku, vápníku, železa i vlákniny. Jde tedy o naprosto jedinečný a zdravý způsob přílohy.

Quinoa si vás ale získá především svou chutí. Podle toho, který druh si vyberete se poté můžete těšit na zajímavé zpestření. Dostupné jsou tři druhy, jemná bílá, oříškovější červená a nejvýrazněji chutnající černá. Její příprava je přitom velmi jednoduchá a rychlá, návody se trochu různí, většinou se ale setkáte s klasickým uvařením ve vodě jako například u kus-kusu či jáhel. A jaké jsou mé nejoblíbenější recepty?

Na slano je quinoa skvělá do salátů, v nejrůznější kombinaci, například s cuketou, hráškem, kukuřicí, červenou řepou a podobně. Dále ji můžete použít jako klasickou přílohu a nahradit tak pro jednou třeba rýži. Nebojte se, že na talíři to bude vypadat, že přílohy máte málo, quinoa je mnohem sytější. Výborná je kombinace s grilovaným masem či rybou. Zkuste do quinoi přimíchat sušená rajčata a budete se olizovat až za ušima.

Co se receptů na sladko týče, ideální je quinou přidat do ovocných koláčů. Skvělá je jako náhrada ovesných vloček při přípravách ranních kaší. Díky své konzistenci je ideální do sušenek i palačinek, které pkl lze libovolně dosladit. Sáhněte po kombinaci quinoi a kokosu, nebo kvalitní hořké čokoládě.

Doufám, že jsem vás alespoň trochu nalákala a vy dáte quinoe šanci. Nenechte se odradit její vyšší cenou, platíte za kvalitní produkt, který vaše tělo ocení!


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/greenfit-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/biooo-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/rohlik-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/biomana-cz

Sdílet

O autorovi

Tereza Kalinová

Je mi 20 let, momentálně studuji v zahraničí obor cestovní ruch. Ve volném čase fotografuji, sportuji a píši články. Nejvíce mě zajímají témata jako sport, zdravý životní styl, móda a design.

Komentáře