Posílení imunity jako zbraň proti nemocem

0

Zimní období bývá čas i častějšího nachlazení, chřipkových epidemií, bolestech v krku, hlavy, rýmy a dalších příznaků, které se nejen rychle šíří, ale přichází náhle. Pro osoby s oslabenou imunitou je to hotový magnet, protože s největší pravděpodobností také onemocní jako první z davu a nemoc se s nimi povede prakticky po celou dobu. To pak může přitahovat další onemocnění, zkrátka takový kolotoč. Proto je nejlepší zbraní posílení imunity předem, ještě než přijdou chladné dny a nemoc zasáhne.

Sport

Pravidelné sportovní aktivity nejen že posilují tělo, ale i mysl a duševní zdraví. Lidé, kteří pravidelně cvičí, jsou vyrovnanější a v životě spokojenější. A jako bonus nejsou tak často nemocní, pokud už jsou, tak je nemoc postihne ne chvilku. Pravidelné aktivity jsou důležité z několika důvodů. A není potřeba zrovna trávit čas v posilovnách, existuje mnoho aktivit, které lze dělat i doma, venku nebo jinde. Najděte si to, co vás baví.

Strava, Vitamíny

Ta je obzvlášť důležitá. Pokud ve stravě chybí důležité vitamíny, minerály, stopové prvky a i další, jako je nezbytná vláknina, také bílkoviny a mnoho dalších složek, tělo to oslabuje. Navenek to tak znát být nemusí, možná jen projevy na pleti, kůži – nezdravá barva, pupínky aj., ale rozhodně nic, co by nás tolik varovalo. Jídelníček je potřeba mít vyvážený, plný důležitých složek, které tělu nesmí chybět. Není radno skladbu jídelníčku podceňovat, vhodné je si sednout a sepsat si vlastní vyvážený jídelníček, kterého se budete držet. Zkuste moderní smoothie, které jsou plné vitamínů a také antioxidantů neboli silných bojovníků proti všem neduhům.

Pitný režim

To, že tělo potřebuje dostatek vody v těle je známo. Každopádně je potřeba zmínit, že nutné je konzumovat nejlépe čistou vodu, nebo bylinné čaje. To je nejvhodnější doplnění tekutin. Naopak takové tekutiny, jako je káva, energetické nápoje, alkohol a přeslazené nápoje jsou nevhodné. Čas od času neuškodí, ale pravidelné pití alkoholu dost imunitu oslabuje. A nejen to. dnes už existují aplikace, které vám připomenou, že máte pít, takže si je nastavte a takto na pití zvykejte.

Otužování a spánek

Důležitý je nejen pohyb, ale i odpočinek. Spánek, anebo jen klidný odpočinek na lůžku je dost důležitý pro regeneraci organismu, aby měl čas vypětí při sportu a jiných aktivitách, i denní stres trochu zužitkovat, a znovu tělo obrnit proti nátlaku zvenčí. Spánek je velice důležitý, ponocování dost imunitu oslabuje. A pokud potřebuje posílit vlastní imunitu, je vhodné otužování. Pozor však pro začátečníky nejsou vhodné novoroční koupele v ledových řekách. Začněte tím, že si po horké koupeli nebo sprše dáte ledovou sprchu, jen to, co vydržíte. Pak opakujte a zvykejte na delší a delší dobu. Otužování přinese nejen silnější imunitu, ale celkově i zlepšení fungování zdravého těla.

Správné oblečení

A důležité je také se umět správně obléci. Ono sice moderní kozačky vypadají dobře, ale stát v nich venku, zvláště když se promočí, je zahrávání si s vlastním zdravím. Zejména nohy musí být v teple a suchu. Pamatujte také na rukavice a čepice. Módní výstřelky jsou sice jistě fajn na oko, ale pokud prostůněte celou zimu, budou vám top kousky z módních časopisů v šatníku k ničemu.


Kupóny

https://www.kuponovnik.cz/obchod/pilulka-cz
https://www.kuponovnik.cz/obchod/prozdravi-cz
https://www.kuponovnik.cz/obchod/zdravadetoxikace-cz

Sdílet

O autorovi

Darina Adámková

Autorka článků pro blog.kuponovnik.cz. Mimo psaní článků se zajímá převážně o módu a nekonečný svět krásy a zdraví. Speciálním odvětvím, které ji nenechá chladnou, jsou boty, obzvlášť ty na vysokých podpadcích. V článcích pak spojuje vlastní zkušenosti spolu s načtenou literaturou.

Komentáře