Oříškové máslo 4x jinak

0

Typů jak si zpestřit svou stravu není nikdy dost, a právě z toho důvodu vás dnes seznámím s oříškovými másly, které jsou plné prospěšných látek a navíc jsou neskutečně dobré a univerzální. S oříškovými másly jste se pravděpodobně již setkali, minimálně s tím asi nejznámějším, arašídovým máslem, které je známé díky Američanům a nám se zrovna se zdravou stravu nespojuje. Nicméně opak je pravdou, jen je potřeba konzumovat omezené množství v super kvalitě.

Na trhu najdeme mnohem více druhů, nejlepší ale je si oříšková másla vyrobit sami doma. Nejenže ušetříte peníze, ušetříte také svému zdraví, protože kupované másla jsou většinou doplněny o nezdravé oleje, sůl, cukr atd.

Oříšky jsou obecně cenným zdrojem prospěšných tuků i bílkovin. Při mixování není potřeba přidávat žádné jiné přísady, protože oříšky postupným mixováním vytvoří olejnatou, lehce lepkavou hmotu. Není ale na škodu přidat trochu zdravého oleje pro zjemnění chuti. Vzhledem se nenechte odradit, chuť vás jistě přesvědčí, že je vše tak jak má. Proto neváhejte, pořiďte si kvalitní mixér, nakupte si balení oblíbeného druhu oříšků a dejte se do experimentování.

Oříšková másla využijete jak na sladké, tak na slané pokrmy. Mohou nahradit klasické máslo, případně pomazánky. Ideální jsou do ovesných kaší, sladkých dezertů, ale i exotických slaných pokrmů. Pojďme si ve zkratce představit 4 známé druhy.

Arašídové máslo 
Máslo vyrobené z arašíd je nejspíše nejznámějším druhem. Zatímco v USA si ho mažou na sendviče s marmeládou, vy ho můžete využít mnohem prospěšněji a zdravěji. Vyhněte se kupovaným, bohužel nekvalitním máslům a vyrobte si ho doma z natural arašíd. Na arašídové máslo nedají dopustit ani sportovci díky bílkovinám a doplnění energii. Zkuste jednoduchou kombinace másla s banánem a uvidíte sami.

Mandlové máslo 
Chuť výsledného másla je často velmi ovlivněná druhem mandlí. Setkáme se totiž s mandlemi přírodními loupanými, praženými a nebo se slupkou. Ať tak či onak, mandle jsou bohaté na hořčík i vápník a pomáhají předcházet onemocnění cév i srdce. Mandlové máslo se díky své lehce nasládlé chuti dá použít velmi univerzálně. Při domácí výrobě je lepší mandle předem namočit.

Kešu máslo
Kešu máslo je zatím spíše výsadou exotických asijských pokrmů, jistě ale stojí za zkoušku i u vás doma. Nejlepší je vyrobit si ho bez jakýchkoliv přidaných věcí, protože čistá chuť kešu je zkrátka neodolatelná. Toto máslo je bohaté na hořčík, měď i fosfor. Obecně je také známo, že kešu oříšky pomáhají snižovat nervozitu a jsou skvělé na nervy.

Tahini pasta
I tahini pasta by se dala zařadit do této kategorie, přestože je vyrobená ze sezamových semínek. U nás je známá především jako podstatná surovina v hummusu či sladké chalvě. Pasta je bohatá na vitamín E a některé vitamíny skupiny B. Obsahuje ale i jiné prospěšné a detoxikační látky.


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/amazon-com
www.kuponovnik.cz/obchod/bio-country-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/myfoodmarket-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/rohlik-cz

Sdílet

O autorovi

Tereza Kalinová

Je mi 20 let, momentálně studuji v zahraničí obor cestovní ruch. Ve volném čase fotografuji, sportuji a píši články. Nejvíce mě zajímají témata jako sport, zdravý životní styl, móda a design.

Komentáře