Moringa – hodně jste o ní slyšeli, ale zatím nevíte, co s ní?

0

Moringa vám na první pohled padla do oka. Poté, co jste si přečetli, co všechno moringa dokáže v  těle napravit, případně udržovat ve správné kondici, k čemu všemu je to prevence, tak víte, že ji chcete zařadit do svého života. Jenže: jak na to?

Obavy stranou, nové se prostě musí zkusit!

Obáváte se ji objednat, hlavně tu, co je určená pro využití v kuchyni, protože pro ni vlastně zatím žádné praktické využití nevidíte. Přečetli jste si totiž tak, že její chuť není vůbec příjemná. A tak se bojíte, že když ji budete přidávat do jídla, jen si tím ta jídla zkazíte, případně vám je rodina prostě hodí na hlavu.

Tady je ale potřeba se zastavit a uvědomit si i jiná fakta. Chuť je totiž vnímaná individuálně. A to neznamená nic jiného než fat, že někomu moringa třeba nechutná, ale jiní si na ní pochutnat mohou. Každopádně je to chuť nová a nezvyklá a vy i rodina si na ni prostě budete muset postupně přivykat.

I v kosmetice půjde o změnu

Stejné je to s moringou v kosmetice. Někomu prostě nevoní. A někdo by se po ní utloukl. No a pak jsou lidé, kteří ji v kosmetických přípravcích vůbec nevnímají, takže i její použití je pro ně velmi snadné.

Zatímco v kosmetice je moringa poměrně dobře maskovaná, v jídle to tak snadné není. A právě ve stravě má moringa ohromné účinky. Jenže, jak ji do té naší stravy dostat?

Kapsle jsou nuda

Snadným řešením toho, jak do sebe moringu dostat, jsou samozřejmě kapsle. Jenomže, komu by se chtělo s nimi zacházet, koho baví polykání kapslí. Navíc, kdybychom měli mít v kapslích vše, co nám ve stravě přináší nějaký užitek, tak bychom se ukapslovali.

Kapsle mohou být posledním řešením pro ty, kdo sice moringu chtějí baštit, ale nepřišli jí moc na chuť a ve formě kapslí je pro ně nejpřijatelnější. Stejné jako rybí tuk v kapslích je dobrou variantou pro všechny, kdo neradi mořské ryby.

Moringa na přírodno

Proto dejme přednost přirozené formě moringy. Například oleji lisovanému ze semen, samotným praženým semenům, sušeným listům, které mohou být třeba nakrájené, například na čaj. Anebo můžeme zvolit listy nasušené a pak nadrcené na prášek, který jde přidávat do jídla.

Moringa je ovšem rostlinou, ze které se využívají nejen listy a semena, ale také květy nebo kořeny. Každá číst této rostliny má své specifické účinky. Ale i dávkování. Například u kořenů se musí opatrně dávkovat množství, protože po snědení většího množství může dojít k otravě. Vzhledem k tomu, že se kořeny používají podobně jako náš křen, to však se snědeným množstvím jistě nebude až tak žhavé.

Semiarid Backcountry Jug Phytotherapy Sergipe Food

Pomazánky snesou všechno

Přemýšlet, jak nejsnáze zařadit moringu do jídla? Vězte, že dobrým řešením jsou pomazánky. Vždycky, když potřebujete sebe nebo rodinu navyknout na novou složku chuti, začnete s pomazánkami. A pak jsou k tomuto účelu vhodné i masové směsi z mletého masa, které upravíte jako karbanátky nebo jen prostě masovou směs.

Do pomazánek se dobře hodí moringa v prášku, případně olej ze semen. Napoprvé dejte do pomazánky jen malinko nové složky, v tomto případě moringy. A ještě zvolte i pomazánku s výraznější chutí, kde změna složení nebude až tak patrná. Moringu díky tomuto kroku začnete konzumovat nebo nabízet rodině s menšími obavami

Později přidávejte moringu i do hlavních jídel

Zejména tehdy, když jste zvyklí dochucovat bylinkami, tak mezi ně snadno přimícháte moringu. Předem si připravte směsi, například moringu s bazalkou, moringu s oreganem, možností je nepřeberné množství. A bylinkami dále dochucujte tak, jak jste byli zvyklí. Díky tomuto kroku dostanete moringu do rýže, těstovin, masa, luštěnin, pečené zeleniny a řady dalších jídel.

Je libo bylinkový čaj?

Samotný moringový čaj nebývá hodnocen zrovna jako chuťový zážitek. Ale to ničemu nevadí. Můžete moringu přece přimíchat do bylinné směsi, kterou si vaříte rádi.  Bylo by škoda jednu z nejužitečnějších rostlin na světě (hlediska svojí výživové hodnoty) zatratit jen proto, že nám napoprvé nechutnala.

Čím je moringa tak užitečná

Kdo se s ní ještě nepotkal, tak ať věří, že jde o poměrně vzrůstnou rostlinu, která obsahuje celou řadu účinných látek. Prospívajících našemu tělu, samozřejmě. Moringa je nejzelenější a má nejvíce chlorofylu. Obsahuje hodně salvestrolů, které řada rostlin tvoří jako ochranu před nebezpečnými chorobami a škůdci.

Nechybí ani řada antioxidantů nebo rostlinný hormon zeatin. Moringa také obsahuje kvalitní rostlinnou bílkovinu, ovšem i hodně vitamínů A, B, C, D, E či K. A co je pro nás také velmi důležité, je přítomnost nenasycených mastných kyselin Omega 3, 6 a 9.


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/biooo-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/bio-country-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/bioma-cz

Sdílet

O autorovi

Lenka Rutteová

Domácí kuchyně, přírodní kosmetika, bylinky, zdravá výživa, ale i třeba cestování po ČR, to jsou témata, kterými žiji. Vzhledem k tomu, že mám dvě malé děti, dost se zajímám o produkty pro ně (oblečení, hračky, potraviny), a také o to, kde je dobře koupit.

Komentáře