Máte chuť si zaplavat?

0

Za oknem je mlha a podle předpovědi počasí se ke dvacítce a výš nějakou dobu nepodíváme. Pokud přesto chcete udělat něco pro své zdraví, plavání v krytém bazénu je velmi prospěšnou variantou pohybu.

Vytvaruje a posílí tělo

Na rozdíl od jiných typů cvičení, jako je například cyklistika nebo běhání, je plavání nejen aktivitou, u které spalujete kalorie, ale i silovým tréninkem. Voda je těžší než vzduch, a tak pomáhá vytvarovat tělo. Ke slovu přijdou i ty svalové partie, které běžně příliš nepoužíváte. Zároveň je plavání šetrné ke kloubům a jen těžko si dokážete při tomto sportu ublížit.

Využijte čas pro regeneraci těla i mysli

Plavání zlepší náladu!
Plavání zlepší náladu!

Využijte plavání jako klidného a soustředěného času pro sebe a své tělo. Pokud většinu času proklábosíte na okraji bazénu, rozhodně se do lepší kondice nedostanete. Přitom je plavání pravým zázrakem. Kromě zlepšení „fyzičky“ podporuje kvalitní práci mozku, snižuje riziko srdečního onemocnění a prodlužuje život. Plavání bývá často spojováno s rehabilitacemi a je vhodným cvičením při pooperační rekonvalescenci.

Jak je to s hubnutím?

Stále se vedou spory, jak moc podporuje plavání hubnutí. Podle studie účastníci výzkumu opravdu časem zhubli, ztratili centimetry v pase. Důležitým parametrem však bylo jejich stravování. Mnozí lidé začali více jíst a ručička na váze zůstala na stejných hodnotách, přestože měli po trénincích zpevněnější, lépe zformovanou postavu.

Pokud jste dlouho neplavali, pusťte se do této aktivity pozvolna. Ideální je střídat rychlost plavání i různé plavecké styly.

Plavání zlepší náladu!
Plavání zlepší náladu!

Po koupání není třeba rychle utíkat. Takovou žhavou a veskrze příjemnou tečkou může být návštěva sauny nebo páry.

Sauna nebo pára?

Pravidelná návštěva klasické finské sauny s 90ti stupni a minimální vlhkostí pozitivně ovlivňuje imunitní systém. Pára, kde je 45 stupňů a 100% vlhkost takové účinky nemá. Posiluje horní cesty dýchací. Během inhalace páry se stejně jako při saunování otevírají kožní póry. S potem se vylučuje z těla olovo, kadmium, nikl.

Páru lze využít jako podpůrnou léčbu v případě astmatu, chrapotu a příznivě působí i v případě revmatismu, onemocnění svalů a poruše prokrvování.

Výrazné prohřátí těla v sauně pomáhá zpomalit stárnutí, podporuje regeneraci, dokáže odbourat svalovou horečku, pokud jste přecenili své síly.

Pro pobyt v sauně i páře platí časové omezení pobytu a vždy je třeba přihlédnout k aktuálnímu fyzickému stavu. Rozhodně se nechoďte prohřívat po flámu, v těhotenství, při menstruaci, při chřipce nebo zánětech.

Plavky koupíte i v zimě
Plavky koupíte i v zimě

Zlepšete si náladu

Nadchlo vás plavání, saunování či pára? Pro znovunalezení optimismu při sychravém počasí není nic lepšího. Navíc na rozdíl od jiných aktivit potřebujete pouze minimum pomůcek.

Na plavání stačí plavky a osuška, časem třeba ještě plavecké brýle a koupací čepice. Do sauny a páry toho potřebujete ještě méně. Ručník stačí.


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/zoot-cz

Sdílet

O autorovi

Lenka Rutteová

Domácí kuchyně, přírodní kosmetika, bylinky, zdravá výživa, ale i třeba cestování po ČR, to jsou témata, kterými žiji. Vzhledem k tomu, že mám dvě malé děti, dost se zajímám o produkty pro ně (oblečení, hračky, potraviny), a také o to, kde je dobře koupit.

Komentáře