Jarní únava a jak ji zahnat

0

Jarní únava postihuje každoročně mnoho lidí. Stav způsoben z přechodu ze zimy do jara s sebou nese častý pocit únavy, nutkání na spánek a částečně i omezený pohyb, nechuť k jídlu a mnoho dalších. Jak zahnat tuto nepříjemnou jarní únavu?

Očistná kúra bylinná

Únava na jaro je spojená se zatížením organismu. Tomu je potřeb ulevit očistnou kúrou. Je potřeba nejen stravu odlehčit, ale také jí přidat čerstvé bylinky. Na jaro se dá pohodlně sehnat medvědí česnek, ale i mnoho dalších bylinek, které očistí tělo zevnitř a dodá mu správné látky tak, aby se po zimě zase navrátilo na běžný režim. Očistná kúra je hodně důležitá, vhodné je například jíst jeden den pouze čerstvé ovoce a zeleninu s doplněním bylinných čajů. Dnes jsou populární smoothie, dají se připravit přímo v daném spotřebiči jednoduše a rychle.

Voda a voda

Aby se jarní únava dala porazit, potřebuje tělo vlastní doplnění vody. Tou nejlepší možností je tedy zvýšit pitný režim. V zimě tolik voda potřeba není, na jaro se zvyšuje. Proto je potřeba nastavit pravidelný pitný režim na vyšší hranici vypité vody. Komu dělá potíž dodržování pitného režimu, měl by si nastavit a zapisovat vodu, kterou vypije. Také existují v dnešní moderní době aplikace zdarma, které upozorní na čas, kdy je nutné se napít. Čistou vodu je potřeba doplňovat pravidelně a stále.

Pohyb i pravidelnost

Důležité a prakticky nezbytné je na jaro zvýšit pohyb. Zařadit do denního režimu více pohybu. Kdo si stěžuje na nedostatek času, ale únavu zároveň, pak nejlépe stejně učiní tak, že raději investuj hodinu denně do aktivního pohybu, cvičení, třeba i procházce na čerstvém vzduchu, ale je potřeba se více hýbat, jinak se únava neporazí. Lepší je skutečně investovat hodinu do pohybu a pak být akční při plnění práce, než stále práci odkládat kvůli únavě a pracovat na půl plynu, jak se říká.

Otužujte se

Skočit do ledové vody není pro začátečníka vhodné a snad ani zdravé. Otužovat se znamená i doma, ve sprše. Dát si sem tam studenou sprchu nejen že povzbudí organismus, ale především pak krevní oběh. Vše půjde snáze a zabrání se tak i možné vzniku nemocí, posílí se imunitní systém a celkově se tělo bude cítit svěží a čilé. Začátky mohou být složité, proto je vhodné dát si horkou sprchu a poté studenou. Čas strávený pod proudem ledové vody pak při každém sprchování prodlužovat.

Vitamíny a doplňky stravy

Jarní únava může být také spojená s chybějícími minerály, či vitamíny. Ty je nutné doplňovat. Všímat si, jaké potíže se vyskytly, mimo tedy únavu a potřebné doplňky stravy určitě doplnit. Tak se je možno některých potíží zbavit. Často chybí hořčík, jehož nedostatek se projevuje únavou, obdobně jaké nedostatek železa.

Relax, sex a spánek

A i když se to zdá jako klišé, je potřeba i odpočívat. Pravidelný spánek, anebo jen třeba relax na sluníčku, při poslechu hudby, odpočinek ve vaně, na masáži a tak dále. To všechno je potřebné a nezbytné. Únava se dá porazit vydatným spánkem a občasným relaxem, stimulací mozku vysoko relaxační činností. Bez spánku to také nejde.


Kupóny

https://www.kuponovnik.cz/obchod/insportline-cz
https://www.kuponovnik.cz/obchod/bio-country-cz
https://www.kuponovnik.cz/obchod/alexandria-cz

Sdílet

O autorovi

Darina Adámková

Autorka článků pro blog.kuponovnik.cz. Mimo psaní článků se zajímá převážně o módu a nekonečný svět krásy a zdraví. Speciálním odvětvím, které ji nenechá chladnou, jsou boty, obzvlášť ty na vysokých podpadcích. V článcích pak spojuje vlastní zkušenosti spolu s načtenou literaturou.

Komentáře