Jak se zbavit závislosti na sladkém

0

Šilháte často po dortících, kousku čokoládě a neodoláte sušenkám? Dost možná, že máte závislost na sladkém. Pozná se to tak, že prostě potřebujete doplňovat cukr a to dost často. Stává se vám, že si koupíte tabulku čokolády a během chvíle vám zbude pouze obal.

Proč jsou lidí závislí na sladkém?

Ne všichni lidé jsou milovníky sladkého, ale čas od času jím nepohrdnou. Jenže jsou i tací, kteří myslí na čokoládové tyčinky s karamelem, gumové medvídky zhltnou na posezení a vrcholem je pak špička nebo větrník z cukrárny. Není chybou, občas si takové zhřešení dopřát, ale denní zákusek už je tak nějak možnou známkou závislosti na sladkém. Důvody, které k tomu vedou, jsou různé, nejčastěji ale lidé po sladkém prahnou, pokud mají, zjednodušeně řečeno, podvýživu. Je rozdíl mezi podváhou a podvýživou a to je potřeba si neplést. Podváha je velice nízká tělesná hmotnost. Podvýživa je možná i u lidí s nadváhou. Mají dostatečný příjem energie, často nadměrný, ale chybí vyvážená strava. A druhou, častou variantou je obecně vynechávání jídel, nejčastěji snídaně, i jídla během dne. Tělo potřebuje pro činnost energii a sladké je tou nejspolehlivější energií, kterou je možno mu dodat.

Co je potřeba udělat

Být spokojen sám se sebou. To je především základ. Protože chuť na sladké může proudit i ze stresu. Je tak nutno vyřešit si své problémy, obtíže, které život omezují a nutní ke stresu. Stresory je potřeba vyhledat a jim také nastavit konečnou cestu. Ne vždy to bude jednoduché, ale trápit se nemá cenu, opravdu žijeme jen jednou.

Vyklidit zásoby

Když budete mít doma zásobu cukrovinek, čokoládek a tak, pak se stěží budete zbavovat závislosti. Je nutno takovou sbírku zničit, rozloučit se s ní. Pokud je vám líto vše vyhodit, rozhodně to není nutné. Najděte třeba dětský domov, nebo podobný ústav a podarujte je. Uděláte tak dobrý skutek, přinesete radost jiným a přitom se zbavíte svého prokletí.

Nahradit sladké za sladké aneb glukóza za fruktózu

Občas vás postihne chuť na sladké. Vyřešit je to možno ovocem. Banány, jablka, nebo hrušky, švestky, ananas, kiwi, borůvky, jahody, rybíz… jmenovat je možno dlouho a téměř nekonečně. Pravdou je, že takto je možno vyřešit chuť na sladké. I přesto, že ovoce obsahuje cukr, pak má také mnoho vitamínů a jiných látek, které jsou pro tělo prospěšné.

Snídat bez milosti

Často mají závisláci na sladkém společné to, že nesnídají. A snídaní se nepočítá sušenky u ranní kávy v práci. Snídaně má být výživná a plnohodnotná. Má podpořit trávení a nastartovat na celý den. To je úkolem snídaně. Kdo má potíže se závislostí na sladkém, měl by v povinnosti snídat ovesnou kaši, ovesné vločky. Za prvé se jedná o sladký pokrm, takže pro ně výhodou, ale především mají tu schopnost, že postupně cukr do krve uvolňují, takže nevzniká tak častá potřeba sníst sladké. Navíc má ovesná kaše mnoho vlákniny a tak dokonale podporuje trávení. Ovesná kaše zasytí a dodá energii na celé dopoledne. Jakmile si na ní jedinec zvykne, bude mu rozhodně lépe a na čokoládové tyčinky přestane mít chutě.


Kupóny

https://www.kuponovnik.cz/obchod/dietazdrave-cz
https://www.kuponovnik.cz/obchod/fitvyziva-cz
https://www.kuponovnik.cz/obchod/myfoodmarket-cz

Sdílet

O autorovi

Darina Adámková

Autorka článků pro blog.kuponovnik.cz. Mimo psaní článků se zajímá převážně o módu a nekonečný svět krásy a zdraví. Speciálním odvětvím, které ji nenechá chladnou, jsou boty, obzvlášť ty na vysokých podpadcích. V článcích pak spojuje vlastní zkušenosti spolu s načtenou literaturou.

Komentáře