Hrst oříšků denně pro zdraví i krásu

0

Oříšky představují ideální zdravou svačinku, kterou se dá nahradit nezdravé zobání kalorických potravin. Také dokáží zpestřit běžné pokrmy a dnes už není ani žádným překvapením, že se z nich dají vyrobit mouky, mléka či jiné dobroty, které běžně doplňují jídelníček veganů i běžných lidí se zájmem o zdravý životní styl. Oříšky jsou cenným zdrojem tuků, a právě proto by se to s nimi nemělo zase tolik přehánět. Hrst denně je doporučované množství. A jaké oříšky jsou nejoblíbenější?

Kešu
Kešu oříšky jsou oblíbené především pro cenné látky, jako hořčík, železo a zinek. Často se doporučují na nervy či nervozitu. Chrání srdce a působí proti ukládání žlučníkových kamenů. Navíc jsou doporučovány při redukci váhy, protože ze všech oříšků je obsah tuku nejnižší. Výborné je vyrobit z nich kešu krém či rostlinný kešu sýr.

Para ořechy
Para oříšky jsou bohaté na mastné kyseliny, tím pádem jsou velmi syté a vydatné. Pomáhají na nervová onemocnění, sníženou koncentraci,  podrážděnost, snižují cholesterol a pomáhají předcházet srdečním chorobám.

Mandle
Mandle jsou oblíbené především u žen, protože při pravidelné konzumaci mají blahodárný vliv na zdravou pleť, vlasy i nehty. Obsahují totiž draslík, zinek, hořčík a železo. Mandle jsou skvělé pro výrobu mandlového mléka či mandlové mouky. Využijí najdou v nespočtu druhů desertů i slaných pokrmů.

Pekanové ořechy
Pekanové ořechy u nás jsou ještě stále velkou neznámou. Vzhledově jsou velmi podobné vlašským ořechům, jen jsou podlouhlé. Cena je vyšší, ale jejich chuť je nezaměnitelná. Přidávají se do sladkých dezertů, pečou se z nich sušenky nebo se dají použít pro výrobu sýru. Kromě prospěšných látek obsahují i vysoký obsah bílkovin.

Lískové oříšky 
Velmi oblíbený druh oříšků především v Evropě. Často se používají jako přísada do čokolád či jiných dezertů. Oblíbené jsou ale i varianty máčené v jogurtu nebo karamelu. Vyhledávané jsou nejen pro svou chuť, ale i pro obsah živin jako vitamín B a E, fosfor a hořčík.

Pistácie 
Většinou se prodávají pražené a solené, tato úprava láká pouze k samotnému snědení. Pokud si ale zakoupíte natural pistácie, lze z nich vykouzlit mnohem více, obzvláštní a skvěle doplní chuť spousty pokrmů, sladkých i slaných. Obsahují železo i měď a ideální jsou při dietách, protože zasytí i v malém množství.


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/bio-country-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/rohlik-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/myfoodmarket-cz

Sdílet

O autorovi

Tereza Kalinová

Je mi 20 let, momentálně studuji v zahraničí obor cestovní ruch. Ve volném čase fotografuji, sportuji a píši články. Nejvíce mě zajímají témata jako sport, zdravý životní styl, móda a design.

Komentáře