CrossFit: tvrdý trénink pro vysněnou postavu

0

Stále častěji se v České republice setkáváme s podivným slovním spojením CrossFit, které se běžně objevuje na skupinových lekcích ve fitness centrech, stejně jako na reklamních plakátech či internetu. Není se čemu divit, v našich krajích zažil “boom” již celkem dávno, přesto jeho fanouškovská základna ještě není tak silná jako v zahraničí. V dnešním článku bych vám tak ráda ukázala co CrossFit vlastně je, jaké jsou jeho základní principy a komu je určen. Pokud hledáte opravdu účinný způsob jak shodit přebytečná kila a za krátkou dobu se dostat do formy, čtěte dál!

O co jde?
Jako první s oficiálním CrossFitem přišel jeho zakladatel Greg Glassmen, který tento funkční trénink považoval za opravdové vylepšení v oblasti fitness a lidského zdraví. A měl k tomu hned několik důvodů, povedlo se mu totiž spojit to nejlepší z oblasti sportu jako je gymnastika, běh, posilování, veslování a mnoho dalšího. CrossFit je velmi dynamické a intenzivní cvičení, během něhož zapojíte většinu velkých svalových skupin, zároveň ale budujete sílu, výbušnost a díky kardio prvkům pálíte i spoustu kalorií. Tréninky jsou tak ideální pro všechny, kteří na sobě chtějí opravdu zapracovat a chtějí vidět skutečné výsledky.

Co mě na tréninku čeká?
Představte si klasický kruhový trénink, tedy trénink který má několik stanovišť a po určitém čase se trénovaný posouvá z jednoho cviku na druhý a to stále dokola. CrossFit je velmi podobný, jen je mnohem aktivnější. I zde se střídají stanoviště, ovšem bez velkých pauz, cílem je za co nejkratší čas zopakovat co nejvíce cviků. Na trénincích se většinou setkáte s cviky s vlastní vahou těla. Občas se do cvičení přidávají činky či jiné funkční pomůcky. Co ale rozhodně nebude chybět budou angličáky, různé variace kliků, shyby, výskoky, cvičení na výdrž a balanc atd.

Kde cvičit?
V České republice se bohužel s oficiálními akreditovanými centry CrossFitu ještě tolik nesetkáváme, nicméně stačí v rozvrhu sportovních center hledat funkční trénink a v podstatě se vám dostane stejného nebo podobného tréninku. Skupinové lekce se občas rozdělují na začátečníky a pokročilé. Pokud ne, nenechte se odradit, cvičení se vždy dá přizpůsobit! Dohled trenéra je důležitý, abyste dobře dodržovali techniku a postupně se zlepšovali. Nicméně cvičit můžete i sami, stačí si najít tutoriály a zacvičit si doma či v přírodě.

Rada na závěr
Cvičení nebude jednoduché, zvlášť pro lidi, kteří ještě nemají vybudovanou kondici, ale důležité je vytrvat. CrossFit je totiž skvělý v tom, že pokroky vidíte hodinu od hodiny, pokud samozřejmě dodržujete pravidelnost. Buďte pečlivý při trénování techniky, časem budete moci přidávat. A v neposlední řadě doporučuji zvolit vhodné přiléhavé a prodyšné oblečení, stejně jako odolné boty s odpružením.

 


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/amazon-com
www.kuponovnik.cz/obchod/slever-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/sporty-cz

Sdílet

O autorovi

Tereza Kalinová

Je mi 20 let, momentálně studuji v zahraničí obor cestovní ruch. Ve volném čase fotografuji, sportuji a píši články. Nejvíce mě zajímají témata jako sport, zdravý životní styl, móda a design.

Komentáře