Barevný trend Millennial Pink: odkud přišel? A umíte s ním zacházet?

0

Růžová je pro někoho katastrofální sladká nehoráznost, kterou by na sebe nikdy nevzal a nikdy by ji nepustil do svého interiéru. Natož si ji pořídit ve formě telefonu! Pro mnoho lidí, překvapivě včetně mužů, je však stále lákavější barvou, které dávají více a více prostoru ve svých životech. Důkazem toho jsou jak nabídky módních domů, tak třeba i interiérových designérů. Ale ani tady trend nekončí. Mileniální růžovou najdete na elektronice, domácích spotřebičích, na nádobí, povlečení, dokonce i sportovním či outdoorovém vybavení.

Co nás na mileniální růžové tak láká?

Růžová vždycky budila rozruch a ambivalentní reakce. Někdo na ní nedá dopustit, protože je svěží, mladistvá a romantická, jiní ji prostě nesnesou, hlavně pro její neskutečně sladký nádech.

Těm, kdo ji milují, evokuje ženskost, ale zároveň chytrost a mazanost. Mileniální růžová totiž není o sladkých, hloupoučkých a prvoplánových princeznách či princátkách. Naopak je o ženách a mužích, kteří si umějí pohrát jak se svým vzhledem a s módou, tak i s věcmi okolo sebe. Ovšem, nevěnují tomu tu hlavní pozornost – dělají to jen tak, mimochodem a rafinovaně. Na práci přeci mají ještě spousty jiných věcí.

A co vlastně je ta mileniální růžová?

Pro každého něco trochu jiného. Ale vcelku jde o kombinaci tří základních odstínů: meruňkovou, lososovou a také grapefruitovou. Výsledkem je právě ona mileniální barvička, která je den ode dne populárnější. Proč? Protože je to nenásilná, nonšalantní barva, která nebije do očí, ale zároveň je dostatečně výrazná, aby zaujala.

Jiní ji popisují jako přechod mezi světlerůžovou a starorůžovou, který je trochu říznutý odstínem lososové.

Nespornou výhodou této barvy je množství jejích odstínů, které si prostě můžete přizpůsobit podle vlastních pocitů. Jde totiž přesně o ten odstín, který nejvíce ladí k vaší pleti. A ještě ke všemu působí nad věcí.

Trocha ironie tu přeci jen je

V současnosti je mileniální růžová lákavá pro mnoho velkých návrhářských jmen. Například můžeme jmenovat Marca Jacobse nebo Gucci. Módní specialisté ale růžovou často chápou jako orientaci světa k takzvané ironické kráse, někdy nazývané také post-kráse. Takže pozor na podání a celkový dojem!

Populární růžové se věnuje i seriózní tisk

Málokdy se stane, že by se politicky zaměřené noviny věnovaly barvě. Ovšem mileniální růžová už je natolik silným trendem, že nemohla zůstat nepovšimnuta. Jak ji vnímají například v britském Guardianu?

Podle jejich sledování má růžová horečka původ v několika spolu nesouvisejících událostech. Jedna z nich přišla v roce 2014, kdy ve svém ceněném filmu Grandhotel Budapešť umístil Wes Anderson do centra dění dům natřený několika odstíny růžové.

Jako druhá příčina současného růžového dění je vnímána americká firma Apple, konkrétně tedy její telefon Rose Gold iPhonem, z roku 2015. I když to technologická společnost prý odmítá přiznat, je její telefon velmi blízko tomuto supermodernímu slaďoučkému, ale rafinovanému odstínu.

Co na to Pantone?

V reakci na vývoj ve světě barev vyhlásilo Pantone mileniální růžovou (růženín – rose quartz)za barvu roku 2016. Bylo pak v roce 2017 opatrné, protože mileniální růžová stále vládla. A tak za barvu roku vyhlásilo Pantone světlou svídu (pale dogwood), která se s ní nijak netříští. Letos navazuje jiná forma skoro růžové, tedy ultraviolet, která k mileniální růžové také dobře ladí.

Chcete také zrůžovět?

Jak na to, abyste se také přidali k růžové vlně, ale nepůsobili v ní trapně? Abyste se v ní cítili a dobře a ve výsledku budili nenásilný, příjemný a zároveň onen kýžený rafinovaný dojem? Je potřeba si nejdříve začít zvykat.

Abyste v růžové získali trochu sebejistoty, začnete u spodního prádla, které vidíte v první řadě pouze vy a máte tak větší šanci se na růžovou vlnu naladit. Až si vy i partner ověříte, že růžová je symbol něhy a romantiky a změní každou ženu v sexy vílu, bude se vám do růžového trika či svetříku oblékat už úplně jinak!

Trika a svetříky jakkoliv zkombinujete

Trička v jemném růžovém odstínu se dají snadno zkombinovat prakticky se vším. Mají elegantní i sportovní šmrnc, takže k nim pasnou tenisky i lodičky, o sandálech či žabkách ani nemluvě. A kalhoty nebo sukně? Pokaždé to půjde jinak!

Šaty, mikina, sako či blůza jsou vyšší level

Zcela bezkonkurenčním trendem mileniální růžové jsou šaty. Díky příjemnému odstínu se hodí jak do práce, na formální jednání, tak i na procházku městem či na kávu s přáteli. A co třeba sako či blůza? Chce to vhodné kombinace se zbytkem outfitu. A až se to naučíte, bude výsledek bombastický!

Pánové také?

Ano, i pánové si dokáží užívat mileniální růžovou. Nejen v jídle, pití a v bydlení, ale také v oblečení. A vůbec nemusí jít o androgynní projevy. Mileniální růžová už totiž není barvou pouze holčičího světa. Vznikly už mnohé genderově neutrální kolekce oblečení.

Pro muže má tento odstín ohromnou devizu: je totiž podle Laurena Schwartzberga drzý, upřímný a nostalgický zároveň. A která žena tomu odolá?!

 


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/panalfred-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/trikovnik-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/trenyrkarna-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/trendovo-cz

Sdílet

O autorovi

Lenka Rutteová

Domácí kuchyně, přírodní kosmetika, bylinky, zdravá výživa, ale i třeba cestování po ČR, to jsou témata, kterými žiji. Vzhledem k tomu, že mám dvě malé děti, dost se zajímám o produkty pro ně (oblečení, hračky, potraviny), a také o to, kde je dobře koupit.

Komentáře