9 tipů, jak si zajistit kvalitní spánek (3)

0

Už minule jsme si povídali o tom, že dobře se vyspat, to je zázrak, který máme dán od přírody. Ráno po noci plné kvalitního spánku je vše veselejší, snazší, prostě optimističtější. Jenže, jak víme, ne všem se daří trávit noci kvalitním spánkem. A ráno pak vstávají celí malátní, rozlámaní a téměř neschopní porvat se s nástrahami každodenního života. Pokud patříme mezi ně, tak pořád máme pocit, že bychom nejraději všude s sebou nosili polštář a kamkoliv přijdeme, chceme si sednout, lehnut, spát. Jsme zcela bez energie.

Naštěstí, pokud se nejedná o projev choroby, dá se kvalitní spánek zase celkem dobře přivolat zpět. Všimli jste si, že nejlépe spí děti? Čím to asi bude? Samozřejmě, roli hraje věk. Ale ne tu hlavní. Pojďme se podívat, jak si zajistit kvalitní spánek po co nejvíce nocí. A nebojte se, nejde o spousty pravidel. Jen o kroky, které jsme běžně dělávali jako malé děti. Jen jsme na ně už zapomněli. A co když jde o poruchu spánku způsobenou nemocí? V takovém případě je nutné si nechat pomoci od lékařů

7. Spěte na kvalitních matracích

Postel není tak důležitá jako matrace, která v ní leží. Ale přesto se při výběru postele musíte také zaměřit na spoustu věcí. Zejména v souvislosti s tím, jakou matraci budete pořizovat. Ano, nejdříve vybírejte matraci, pak teprve postel. Proč?

Není rošt jako rošt, pod některé matrace se lamelový vůbec nehodí

Není rošt jako rošt, pod některé matrace se lamelový vůbec nehodí

Protože ne každá matrace se hodí do každé postele a na každý rošt. Jinou matraci dáte na rošt lamelový, jinou rošt deskový. Jiná matrace se dá dát do postele se zabudovanou matrací a čalouněním, jiný zase může být v posteli dřevěné nebo z lamina. A zcela jiný případ jsou postele kovové.

U dřevěných postelí je velmi důležitá i výška boční hrany postele. Když do ní totiž dáte vybranou matraci, která bude příliš nízká, budete si při sedání na postel vtláčet hranu postele přímo do stehen. A to není dobré ani pro usínání, ale ani pro vstávání. Nechat se naštvat v posledním okamžiku dne a také hned v prvním okamžiku dne následujícího, to rozhodně není výhra.

Proto nejdříve vyberte matraci, pak k ní postel. Designů postelí jsou mraky. A šikovný výrobce uzpůsobí postel vašim požadavkům. Stejné je to s výběrem roštu. Též napřed musíte mít matraci, podle ní pak doplníte rošt. Možná budete překvapeni, ale pod spoustu matrací je obyčejný deskový rošt mnohem lepší volbou než rošt drahý, lamelový.

Jak na výběr matrace? Na to jsme se zaměřili v samostatném článku. Je to totiž celkem složité téma. Tak sem nahlédněte.

Večer jen lehkou večeři, ať může tělo odpočívat

Večer jen lehkou večeři, ať může tělo odpočívat

8. Spát choďte lační nebo jen s lehkou večeří v břiše

Každému vyhovuje něco jiného. Někdo s prázdným břichem neusne, jiní v něm musejí mít alespoň malou druhou večeři. Ke komu patříte, to musíte zjistit sami. Rozhodně není pro nikoho dobré chodit spát s plným břichem. Tělo musí pak během noci trávit spoustu jídla. A to je práce navíc pro mozek, který celý proces řídí. Když mu ulevíte, bude se moci lépe vyspat.

Ze stejného důvodu odstraňte z večerních zvyků silnou kávu nebo silný zelený či černý čaj. Oba nápoje v sobě mají dost látek, které brání mozku v kvalitním odpočinku. A pozor, stejné je to i doplňky stravy. Jestliže berete vitamín C, hořčík, železo nebo komplex vitamínů a minerálů, dělejte tak ráno. Tělo totiž po jejich příjmu často bývá nabuzené, rozhodně ne připravené ke spánku.

Doplňky stravy jezte ráno, ne večer

Doplňky stravy jezte ráno, ne večer

9. Sklenka vína nebo piva? Doporučujeme!

Alkohol, tedy v malém množství, uvolňuje svalové napětí a tlumí činnost nervů. To znamená, že pomáhá snazšímu usnutí a lepšímu spánku. Ale jen za podmínky, že to s ním nepřeháníme. Takže zeny deci vína, muži dvě. Ženy tři deci piva, muži klidně půllitr. Takto se z vás alkoholici rozhodně nestanou – pokud se vyhnete destilátům. Pijte jen přírodně vytvořený alkohol, tedy vzniklý kvašením, bez dalšího vypalování a přeměny v destilát. Vína volte suchá, jinak hrozí, že v zájmu klidného spánku začnete silně přibírat na váze.


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/daka-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/pilulka-cz

Sdílet

O autorovi

Lenka Rutteová

Domácí kuchyně, přírodní kosmetika, bylinky, zdravá výživa, ale i třeba cestování po ČR, to jsou témata, kterými žiji. Vzhledem k tomu, že mám dvě malé děti, dost se zajímám o produkty pro ně (oblečení, hračky, potraviny), a také o to, kde je dobře koupit.

Komentáře