6 Nejlepších knih o fitness podle ohlasů jejich čtenářů

0

Co si představíte pod pojmem fitness? Pro většinu z nás to pravděpodobně budou dlouhé hodiny strávené v posilovně a obrázky vypracovaných modelů či modelek s postavou, o jaké valná většina nás obyčejných smrtelníků zatím jen sní.

Ve skutečnosti tento pojem zahrnuje obecně sportovní aktivity a životní styl, které by měly vést k rozvoji dobré fyzické kondice, zesílení, vyrýsování svalů, zlepšení postavy a držení těla a zachování pevného zdraví.

Součástí životního stylu fitness je i vyvážená strava, o které se můžete dočíst více v knihách z článku „3 nejlepší knihy o správné výživě podle ohlasů jejich čtenářů“.

Posilování má pak ve fitness významnou roli přímo nabíráním svalové hmoty, i nepřímo, protože svaly mají vysoké energetické nároky, a tak pomáhají ke spalování tuků.

Abychom se vyhnuli zraněním způsobeným nesprávným provedením cviků a aby se naše vynaložené úsilí projevilo maximálními výsledky, je třeba dodržovat správné, a pro vybraný cíl vhodné instrukce.

Kde je ale najít? Málokdo má prostředky na to, aby si najal osobního trenéra, a tak jsme odkázáni na internetové články a knížky. Protože se ale jistě chcete už pustit do cvičení nebo v něm pokračovat, usnadní Vám volbu té správné knížky následující rozmanitý výběr několika nejlepších knížek o fitness.

Ať už jste v oblasti fitness začátečník, či zběhlý expert jistě si v tomto článku najdete knížky, které Vás osloví, poskytnou nové informace o fungování Vašeho těla, přidají další cviky do repertoáru a motivují k pravidelné aktivitě.

Velká kniha posilování

Jim Stoppani, expert na zátěžovou fyziologii, poskytuje na 640 stranách přehled toho, co je dobré vědět o posilování, pokud chcete nabrat svalovou hmotu, zhubnout, vyrýsovat postavu, nebo jen zlepšit fyzickou kondici.

Najdete zde vše od definic klíčových pojmů, přes působení různých aspektů posilování, až po příklady tréninkových jednotek. Obecně i na konkrétních příkladech jsou v této knize popsány metody vhodné k získání Vaší vysněné postavy, součástí popisů jsou i informace o náročnosti a účinnosti těchto metod.

Velkým přínosem nejen pro začátečníky bude dále srozumitelný popis 381 posilovacích cviků doplněný o názorné fotografie a rozdělený podle svalových skupin.

Tato kniha Vám tedy pomůže sestavit, nebo (pokud už pravidelně cvičíte) upravit Váš tréninkový režim, tak abyste dosáhli, co nejlepších výsledků.

Posilování – anatomický průvodce

Pokud hledáte knihu, která Vám má ukázat, co přesně dělají Vaše svaly, klouby a kosti v průběhu jednotlivých cviků, napsal ji pro Vás autor Delavier Fréderic.

Oceníte hlavně nádherné anatomické ilustrace pro celkem 150 cviků utříděných podle svalových skupin, varování o nejčastějších zraněních a doporučení k jejich prevenci například správným protažením.

Tělo jako posilovna – Bible posilovacích cviků vlastní vahou

Chcete cvičit doma bez pořizování hromady pomůcek či přístrojů? Stručná příručka posilování vlastní vahou od vojenského kondičního trenéra Marka Laurena je tou správnou knihou pro Vás.

Obsahuje 125 cviků včetně tipů pro snížení nebo zvýšení obtížnosti, 4 hotové tréninkové programy a shrnutí zásad výživy. Pomůže Vám také sestavit vlastní cvičební program.

Pokud se tímto typem cvičení už detailně zabýváte, pravděpodobně už zde mnoho nových cviků nenajdete. Začátečníci a pokročilí si tu ale přijdou na své. A se svým jednoduchým pojetím fitness slibuje tato kniha rychle rozeznatelné výsledky v podobě zlepšení kondice a síly a zpevnění svalů.

Posouvání hranic

Autor Al Kavadlo se také zabývá posilováním těla vlastní vahou. Cílem cvičení je získání přiměřeného množství svalové hmoty a maximální síly bez ztráty rozsahu pohybu nabytím jejího přebytku. Kniha nabízí cviky pro všechny partie a stupně obtížnosti i s fotografiemi.

Fitness výživa – Power Eating program, druhé vydání

Pokud svůj trénink zaměřujete hlavně na rozvoj síly a hledáte průvodce vhodnou stravou, pomůže Vám odbornice na výživu Susan Kleiner. V knize se uplatňují moderní vědecké poznatky a bohaté zkušenosti autorky s nutričním poradenstvím pro vrcholové sportovce.

Její výživová doporučení slouží hlavně k získání nebo udržení svalové hmoty a zbavení se přebytečného tuku. Zajímavé je zohlednění ročního tréninkového cyklu.

I začátečník na poli fitness určitě ocení hlavně skvěle vypracované vyvážené jídelníčky a řadu receptů s uvedenými nutričními hodnotami.

Total recall: Můj neuvěřitelný životní příběh

Vlastní biografie Arnolda Schwarzeneggera je nesporně velmi čtivá a svěží a lze ji doporučit nejen zájemcům o kulturistiku, jako zdroj motivace a inspirace, ale i všem fanouškům tohoto oblíbeného herce.

Autor zde vypráví svůj životní příběh od dětství až po jeho působení ve funkci guvernéra Kalifornie a kromě svého osobního života tak dává čtenáři možnost nahlédnout jak do světa kulturistiky, tak i zábavního průmyslu a politiky, včetně jejich stinných stránek.

 


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/ebux-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/knihydobrovsky-cz

Sdílet

O autorovi

Lenka Rutteová

Domácí kuchyně, přírodní kosmetika, bylinky, zdravá výživa, ale i třeba cestování po ČR, to jsou témata, kterými žiji. Vzhledem k tomu, že mám dvě malé děti, dost se zajímám o produkty pro ně (oblečení, hračky, potraviny), a také o to, kde je dobře koupit.

Komentáře