5 sportů, které zásadně změní vaši postavu

0

A je to tady, kolik z vás si jako novoroční předsevzetí dalo shodit nějaké to kilo? A kolikátý rok už si to říkáte? Možná si myslíte, že je to kvůli vaší slabé vůli, možná jste ale jen nenašli ten správný způsob. Nemusíte dodržovat diety podle celebrit a nutit se do něčeho, co je vám proti srsti. Zde je pět sportů, které rozhodně dokáží změnit postavu k nepoznání, třeba zrovna v nich najdete svou novou zálibu. A pamatujte, ve dvou se to lépe táhne, takže se v okolí poohlédněte i po správném parťákovi.

Běh
Běh je základní kardio cvičení, které účinně působí na spalování tuků a tvarování svalstva především na nohou. Jde bezesporu o jeden z nejlepších sportů vůbec. Nedoporučuje se lidem s nadváhou, a to kvůli příliš velké zátěži na klouby. Velmi důležitý je výběr kvalitní obuvi, které by měly být určeny přímo na běh. Dalším důležitým faktorem, aby byl běh opravdu účinný, je správné tempo. Pomoci vám k tomu může sport-tester. pro hlídání tepové frekvence, stačí ale myslet na to, abyste při běhu byli stále schopní říci kratší větu, ale už ne celé souvětí.

Plavání
Plavání je také kardio cvičení, které je oproti běhu doporučováno lidem s nadváhou. Pomáhá k posílení zádového svalstva a také paží. Zároveň působí jako relaxační prostředek pro unavené svalstvo a namáhané klouby. Pokud si přejete plaváním spálit nějakou tu kalorii, zapomeňte na styl “alá paní radová”, je potřeba naučit se správné provedení, abyste si naopak ještě neublížili. Pořiďte si pro začátek kvalitní plavecké brýle, které jsou naprostou samozřejmostí všech sportovních plavců.

Tanec
Moderní tanec, balet, africké tance, a nebo v poslední době velmi populární twerk. Ať už si vyberete jakýkoli styl, při pravidelném trénování budou znát výsledky. Nejenže se dostanete do formy, ale také zapomenete na veškeré starosti okolo. Bojíte se, že jste příliš staří? Určitě ne! Vyberte si otevřené lekce v některém z tanečních studií a uvidíte sami, že skupiny jsou složeny ze všech věkových kategorií.

Skákání
Zde bych si dovolila zmínit několik druhů skákání. Můžete si do rukou vzít švihadlo a skákání přes něj použít jako takové zahřátí. Také se ale můžete vydat do fitness centra na lekci jumpingu, tedy skákání na trampolíně. Možná si ťukáte na čelo, přeci jen už nejsme děti. Ale účinky jsou prokázány. Za jednu hodinu spálíte spoustu kalorií a ještě si tak trochu “zablbnete” do rytmů moderní hudby.

Chůze
Asi nejpřirozenější pohyb ze všech, přitom často velmi opomíjený. Pravidelné dlouhé procházky při správném tempu mohou být dokonce stejně účinné jako běh, s tím rozdílem, že nezatěžují tolik klouby. I zde je potřeba myslet na kvalitní obuv. Vydat se můžete do přírody, například s hůlkami na Nordic walking,  ale i do fitness centra, kde si na běžeckém pásu nastavíte tempo alespoň 5km v hodině a několika stupňový náklon. Uvidíte, jak se hezky zapotíte.


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/sportobchod-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/adipro-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/kasa-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/sporty-cz

Sdílet

O autorovi

Tereza Kalinová

Je mi 20 let, momentálně studuji v zahraničí obor cestovní ruch. Ve volném čase fotografuji, sportuji a píši články. Nejvíce mě zajímají témata jako sport, zdravý životní styl, móda a design.

Komentáře