5 častých chyb při sportu

0

Trendy v oblasti sportu se mění asi tak stejně často, jako trendy v oblečení. Liší se i názory trenérů, instruktorů a výživových poradců. Vždy samozřejmě záleží na vzdělání či zkušenostech, nicméně jedna věc je společná a to je cíl. Zhubnout, vyrýsovat, zůstat v kondici a nebo pomoci od nějakého zdravotního problému. A abychom dosáhli stanovených cílů a naopak si ještě více nepřitížili, je důležité dodržovat jistá pravidla a zamezit častým chybám, se kterými se bohužel běžně setkáváme.

Bezmyšlenkovité cvičení 
Jak jsem již zmínila, stanovený cíl je první věc, na kterou bychom se měli zaměřit. Pokud si nejste úplně jisti a nemáte žádné zkušenosti a znalosti, využít můžete rady odborníků. Pokud totiž chceme výsledky, je potřeba správně určit jaký druh cvičení je pro nás ten nejlepší. Také nesmíme přecenit své schopnosti, například lidé s nadváhou musí být obezřetní, zvláště pokud se po pár týdnech nechtějí sejít na chirurgii s nejrůznějšími zraněními.

Příliš mnoho kardio 
Kardio cvičení, jen pro připomenutí, je skvělý způsob pro spalování kalorií. Jde například o běh, plavání, rychlou chůzi apod. Nicméně, všeho moc škodí nebo přesněji kazí plány. Často vídám mladé slečny, které tráví hodiny týdně na běžeckém pásu ve fitness centru za účelem zhubnout. Nikdy by je ale nenapadlo, vzít do ruky činky. Bohužel jsou to ale právě svaly, které zajišťují spalování tuků a které drží naše tělo pohromadě. Účinný způsob je spojit kardio cvičení s posilováním, klidně i s těžšími váhami. Vyzkoušet můžete například HIIT nebo tradiční kruhový trénink. Nemusíte se bát ,nebudete vypadat jako kulturisté!

Izolace svalů 
V oblíbeném časopise jste našli tři cviky a ty teď děláte pořád dokola? Špatně! Cvičení musí být komplexní, vybírejte cviky, které zapojí větší skupiny svalů, kombinujte a obměňujte. Stejně tak přidávejte na intenzitě a počtu sérií. Když každý den uděláte 20 sedů lehů, určitě nebude mít do měsíce vysněný “břišní pekáč”, takhle to zkrátka nefunguje.

Špatná technika 
Tento problém navazuje na předchozí, je to vlastně jeho opak. Spousta lidí si perfektně nastuduje cvik, který někde od někoho okoukali, bohužel už ale nevědí, jak ho technicky provést. Pokud jste úplnými začátečníky, zaplaťte si alespoň jednu hodinu s trenérem nebo poproste o radu zkušenější, není to ostuda, každý jednou začínal. Je to lepší než si přivodit zranění.

Přetrénování 
Poslední častý problém se týká moc velkých snaživců. Koupili jste si permanentku, máte motivaci, máte cíl. Hned první trénink si naložíte moc velkou zátěž a druhý den se nemůžete hnout, přesto jdete znovu, přeci za to platíte a přeci, co bolí, to roste. Druhý den už ale ani nevstanete z postele a se cvičením i motivací je konec. Svaly potřebují odpočinek, pravidelný trénink a především se potřebují budovat postupně. Dejte jim zasloužený oddych, poslouchejte své tělo a nakonec uvidíte, že svých cílů dosáhnete.


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/nakupvakci-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/berslevu-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/kasa-cz

Sdílet

O autorovi

Tereza Kalinová

Je mi 20 let, momentálně studuji v zahraničí obor cestovní ruch. Ve volném čase fotografuji, sportuji a píši články. Nejvíce mě zajímají témata jako sport, zdravý životní styl, móda a design.

Komentáře