20 minut denně pro vysněnou postavu

0

Mezi nejčastější výmluvy, kvůli kterým většina z nás nezařazuje dostatečné množství pohybu do našeho pravidelného rozvrhu, je nedostatek času. Za úspěch kolikrát považujeme, když se jednou do týdne dostavíme na lekci aerobiku či do fitness centra. O víkendu si zajdeme na procházku či vyjedeme na kolo, ovšem jen když počasí dovolí a tím končíme. Pokud ale opravdu sníte o postavě, kterou vám okolí bude závidět, nebo se alespoň chcete cítit v kondici, nezoufejte. Nemusíte se dřít nespočet hodin, od teď vám již bude stačit pouhých 20 minut denně. A buďme k sobě upřímní, necelou půlhodinku denně si snad najdeme ne?

Představuji vám revoluční HIIT cvičení, které není žádným marketingovým trikem. High Intensity Interval Training, tedy vysoce intenzivní intervalové cvičení, se ve světě sportu objevilo již celkem dávno a není vůbec žádným překvapením, že si ihned získalo obrovskou oblibu. A v čem takové cvičení spočívá? Už samotný název napovídá, že nepůjde o žádné flákání. Naopak! Během krátké doby se zapotíte jako nikdy. Jde totiž o náročnější kardio cvičení, během něhož zapojíte několik svalových partií. Nejenže tedy spálíte spousty kalorií, zároveň budete tvarovat problémové partie. A k tomu všemu vám postačí pouhých 20 minut, během nichž se střídají několikasekundové aktivní intervaly s těmi odpočinkovými. Trénink je sestaven z několika druhů cvičení, většinou se setkáte s kliky, skoky, výpady či podobnými cviky. Postačíte si s váhou vlastního těla, zanedbatelné ale nejsou ani pomůcky jako kettlebellšvihadlo nebo činky. K měření času se vám jistě budou hodit stopky.

Setkat se ale můžete i s vysoko intervalovým během, kdy se střídá chůze se sprintem. I zde vám postačí krátká tréninková doba do 30 minut. Delší čas už sebou totiž nese riziko vyčerpání organizmu či přetížení svalů. HIIT cvičení je určeno každému sportovci, pro začátek je ale dobré nesnažit se překonat sám sebe a vždy cvičit ve vlastním tempu. Náročnější cviky lze přizpůsobit pro začátečníky. Pamatujte ale, že účelem je vytěžit z krátkého času maximum. Také lidé s nadváhou by měli být obezřetní, skoky a výpady jsou celkem velkou zátěží pro klouby. Pokud se tréninku budete věnovat pravidelně i několikrát do týdne, brzy zaznamenáte výsledky. Nejenže se budete cítit v mnohem lepší fyzické kondici, také zjistíte, že se zlepší držení těla a často ucítíte svaly, o kterých jste ani nevěděli, že je máte.


Kupóny

www.kuponovnik.cz/obchod/kasa-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/vltava-cz
www.kuponovnik.cz/obchod/eproton-cz

Sdílet

O autorovi

Tereza Kalinová

Je mi 20 let, momentálně studuji v zahraničí obor cestovní ruch. Ve volném čase fotografuji, sportuji a píši články. Nejvíce mě zajímají témata jako sport, zdravý životní styl, móda a design.

Komentáře